onsdag 17. desember 2008

Det bor TYSTERE i bygda mi

"Her er vi! Vi har femti kilo hasj som vi har tenkt å selge til naiv, norsk ungdom!"

Dette er det ikke jeg som har skrevet, men Ingvar Ambjørsen, i boka Den siste revejakta. Jeg syns bare det var vilt morsomt akkurat når jeg leste det. 

Det var dog overhode ikke det jeg hadde tenkt å skrive om, men there you go. 

SAKEN er nemlig den at jeg har spist meg ferdi på suppe og havregrøt for i år, og returnert hjem, hjem kjære hjem til den lille, rolige bygda mi i nord, hvor reinen spring løst og isbjørnan lasse rundt i gaten. Jada. Men neida! 
Julefreden har hardt og brutalt blitt grust, eller i alle fall tilsidesatt, av ANGIVERA, hvorblandt alle slag er av det verste slag. Fyda. Jeg kunne overlevd en idiot eller to med oppmerksomhetsbehov, men når bygdas TYTTEBÆRPOLITI tar alt mulig tull med blodig allvor, er det ikke gøy lenger. 

Værre har eg ikkje sett sia krigen! (Jeg sier ikke "ikkje", men det passet)   

Riktig så ille er det vel ikke akkurat like vel, men det var litt morrsomt å skrive. 

Ingen kommentarer: