mandag 8. desember 2008

Skremsle(r)


(Skremsle, om noen lurer, kommer fra barnetvserien "Mumfy", og var en liten rosa elefant, viss kompis fugleskremselet het "Skremsle", det var og innvolvert en liten flyvende gris, viss navn jeg ikke kommer på. "Pinky", var det faktisk. Men Skremsle var altså snill, til tross for hva navn og utseende antyder. Slik er det ikke i virkeligheten.)



Jeg har lagd en topp ti redd-for-liste:

1. Inkasso. 

2. Ukjente annrop som kan komme fra inkasso, biblioteket, lånekassa, jobben, osv.

3. Vann. Dypt vann, kaldt vann, mørket vann, klart vann, innsjø, hav, strandvann, (regn, dog kun pega ubehaget). Ikke elvevann. Elvevann er fett. 

4. Ting under vann. Gress, dyr, organismer, dykkere.

5. Vendelorm, ÆSJ.

6. Buss. 

7. Innsekter som kryper inn i ørene dine og legger egg under huden!

8. SATS, se punkt 1 og 2. 

9. Avhengihet, til hva som helst, fra dop til epler. 

10. Fortelle folk ubehagelige, selv helt normale, sannheter. Som for eksempel om jeg må fortelle Astrid at Malin er en halvtime sein, vil jeg automatisk si at hun bare er 15 minutter for sein, selv om Astrid ikke blir sint på meg. 

11. Kjeft. Se punkt 10.    


Ingen kommentarer: