mandag 29. desember 2008

Et spennende liv

Har jeg et interessant liv, er et spørsmål som dukket opp i det jeg satt meg ned for å skrive nok et strålende innlegg. Jeg har nemlig i stor grad brukt dagen på å lese andres blogger, og sitter igjen med svært lite. De fleste bloggene jeg kom over handlet irriterende nok om trening og hudpleie. Vil jeg lese om kosthold og helse mens jeg sitter inne forran macen min og spiser sjokolade, Nei. Men gjor jeg det, Ja, til en viss grad. 

Nå er jo jeg ny i bloggverden, og veit ikke helt hvor jeg skal lete for å finne alle disse litterære og kritiske godbitene det ble snakket så mye om for et par år siden, men til mitt forsvar er de 10 mest leste bloggene på Blogg.no ren reklame og direkte vissvass. 

Jeg er litt skuffet. Jeg forventet meg ikke noe uoppnåelig, men kommer frem til at det burde være en grense for hvor mange smily's man skulle kunne bruke på en linje. 

Men tilbake til meg. Jeg fant altså andres hverdag noe kjedelig (bortsett fra Heidi da, men hun er jeg jo på en måte en del av selv), så hvorfor skal jeg da skrive svada og tull som enda til ikke støtter en eneste hudkrem. Fordi jeg kan. Og jeg vil. Så jeg gjør. 

Har jeg et interessant liv? Innimellom, stort sett egentlig, spørsmålet er vel kanskje mer om jeg gidder å engasjere meg i det. Når jeg tenker på det, er jeg egentlig ganske stolt over livet mitt så langt. Jeg har lest og reist og lekt og opplevd et par ting jeg ikke ville være foruten. Jeg kjenner flotte folk og omgås bare med de jeg liker. Snørr og tårer og fylleangst og smli. 

I dag har jeg pause, i natt blir det fest, i morgen vet jeg ikke, og slik skal det være. 

Ingen kommentarer: