søndag 28. desember 2008

Hønsevev og spindelbrev

Nå sitter jeg på det gamle rommet mitt hjemme hos min mor og vitner diversje ting som har samlet seg gjennom årenes laaange løp. Man er da tross alt blitt stor jente, og der ser jeg for eksempel en bok jeg leste for over to år side, ojojoj. 

Men det er da likevel småkult og sitte å bla gjennom gamle norskeksamener og tegneserier. Få kontakt med mitt indre barn lizzm. Fett nok. Så jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om et par ting rundt meg. 

I listeform, selvfølgelig: 

1. Senga mi - er ikke min seng, sånn helt egentlig, den er min søsters. For jeg og min søster hadde opprinnelig vært vårt rom i 2. etasje, rosa var de, med hver vår lille seng.(0.70m tror jeg) Min hadde forheng, søster hadde stjerner i taket. Men da min mor bestemte seg for å pusse opp kjelleren ble det et stort fint rom der, med en stor fin seng (1.20m), som selvfølgelig tilfalt min søster som da er eldre. Men med et ledig rom oppe og en ganske missfornøyd megselv ble det ordnet slik at begge rommene nå tilhørte meg, hvorpå det ene ble utstyrt med en 1.20m seng (og ikke så mye mer, rommet var i det noe mindre laget). MEN, når søster forlot rede var det eneste naturlige at jeg flyttet ned til det mye større kjellerrommet, nå med eget bad, og lillesøster, som hittil hadde vært for liten til å bry seg større, fikk mine rom oppe, og hennes rom i 1.etasje ble gjort om til kontor. Så her sitter jeg. I kjelleren i min søsters seng på mitt rom. (Når vi alle er hjemme tar storesøster det ene rommet til lillesøster oppe, hvor nå begge rommene har 1.20m seng (lekerom ble gjesterom), med mindre hun kommer hjem før meg, da er det altså jeg som ligger oppe. 

2. En rød, opprinelig veldig fin veske kjøpt på Cubus til 499kr for 2 år siden. Glidelåsen gikk ødelagt etter en uke, jeg følte/føler meg ektremt lurt. Den er stygg nå så egentlig går det bra. Jeg elsket den i ca 1 år, det må da være verd det. 

3. En utrolig fin toalettveske med pin-up motiv jeg fikk sist jul, love it!

4. Et sammenleggbart sjakkbrett i tre som jeg kjøpte da jeg var femten på ferie i Polen. Godt brukt er det og. Spilte masse før jeg innså at folk begynte å forvente at jeg skulle være god, da gadd jeg ikke mer. Men det er et fint brett, tror nok det blir med til Trondheim etter jul ja. 

5. Et italiensk flagg! Jeg veit jeg har et til her et sted og.. Flagget fikk jeg av alle klassevennene mine etter et år i Foggia, en liten by i sør-italia, som utvekslingstudent. Flagget er fult av adresser og tegninger og hilsner. Her skal jeg koste på meg en liten sang:
"Jeg elsker italia, jeg elsker italia, jeg elsker pasta og folk og pizza og sanger og vin og venner og Italia er best og fetest, nesten uten like, bortesett fra alle andre steder jeg har det like bra, tralala."

6. Bilder jeg ikke tør ta med noen andre steder. Av meg og venner og slikt. Gamle bilder det bare finnes et av. Jeg har det med å rote bort og miste det meste, spesielt under flytting og storvask. Derfor blir disse her hjemme, for mamma mister aldri noe. Det sier Gud. Hahaha, ett av bildene er av meg, en kompis og en venninne, fra en klassetur på barneskolen. Vi gir alle fingern til kameraet og smiler så søtt vi kan. Husker dere da det var kulest i verden og gi fingern til alle? Tilfeldige bilder og venner og familiebilder. Uff. Det var finger eller fred som gjaldt da. Ikke et bilde ble tatt uten. 


Nok nå, jeg har enda et par hundre ting jeg kunne kommentert, men gir meg. 
Nå skal jeg nemlig gå å skjekke hva som skjer på Youtube. Hurramegrundt. 


1 kommentar:

Marie Charlotte sa...

Du skriver utrolig morsomt og fengende Marianne! Tommelen opp :) Hilsen Marie Baird