søndag 7. juni 2009

Det er kaldt

Det regner ikke, men det er omtrent det beste man kan si om været i nordnorge for tiden. 
Det er kaldt. 
Det er greit at det er kaldt, men det er kaldt. 

Dette resulterer i flere ting: 

1. Jeg skiller meg ikke ut som det hviteste kniven i skuffen. Til stor forandring har jeg takket være pils på Marinen en kledelig farge i panna og endatil noen fregner. 

2. Lite mygg. Takkgud. 

3. Jeg misstenker at om været ikke snur snart vil det gå svært trått med forskjellige bær. At dette engasjerer meg har nok mer med min strenge plukke-oppdragelse enn ektefølt kjærlighet til naturens gang, men det er like fult noe av det første jeg tenker på når sommern ikke kommer.  

Bær. 

Multebær - Til syltetøy og multekrem - uummm. 
Tyttebær - Syltetøy
Jordbær - Med sløte og sukker - SOMMER. 
Bringebær - Syltetøy eller fløte eller bare som de helt fantastisk er. 
Blåbær - Til pannekake eller pai. Kongebær. 
Krekling - Saft. Brennevin.  
Rips - Gele eller syltetøy. 

Syltetøy er et tøy du sylter. 

(En liten innrømmelse:)

Jeg driter i hvordan det går med de nordnorske bærene. HAHA. Jeg bor i Trondheim, jeg hiver meg på en buss og vips er jeg på Røros - alias - Bærparadis. You name it ill plukk it. Håper nye kåken har en fryser. 

The be my life- rock the roll. 


Ingen kommentarer: