søndag 5. april 2009

Oppdrag utført

Rølp ble gjennomført i går kveld med stor suksess. Vår alles kjære Bios bø på klassereunion for bortkommene studenter fra alle Norges kroker, øl ble drukket og vill dansing til Summer Of '69 ble bedrevet. Etter den obligatoriske timen med nachspillforhøring ende jeg av ukjente grunner sammen med en ganske kjent og 5-6 ganske ukjente medspillere i en kjeller. Der satt vi fra kl 3 til 5 og spilte et byggespill med treklosser, diskuterte helsevesenet, og lovpriste herren som forsynte oss med kalde Grans Bare pils. (Jeg vant byggespillet alle gangene!) Hyggelig!
Kl 5 trasket jeg hjem i morgenlyset og forbannet meg selv for å ikke ta med solbrillene ut. Det fine med å bo i en liten bygd er at man kan gå til og fra puben, og dermed spare søkkevis med taxipenger. Det ufine med å bo i bygd er at man kan gå til og fra puben, og er derfor ikke nødt til å ta taxi. 

ROCK AND ROLL

Er dagens overskrift, altså overskriften til dagen i dag. Som alltid når jeg våkner etter en kveld i Dionysos tegn startet jeg med å åpne øynene forsiktig i en urørlig stilling. Skadekontroll. Fyllesyka tar aldri i før du beveger deg, så ved misstanke om uregelmessigheter i systemet blir jeg liggende et par timer til. Jeg følte dog ingen tegn på ulage, og bedømte at bevegelse kunne godkjennes. Vel oppe hadde Kristian, en drøm av en frokostkokk, ordnet i stand egg og bacon. Hurra!
Litt avis, litt kaffe. 

Her er det stopp, pliktene kaller. Telefoner burde utryddes. 

1 kommentar:

Heidi the lady sa...

Gratulerer med rølp. Kjenner at nå som jeg er i den trygge havn med kjernefamilien, at det hadde vært litt godt. Men hey, Sølvpuss, snømåkking og dypdykk i gamle hus er da vel ikke å forakte?

og en ting til:

ELSK TELEFONEN DIN, OG RING MEG.