fredag 8. mai 2009

Kåken 5

MJ og TheLady skal flytte. Sammen. Neste måndte. JUUUHUU!! Vi gikk på EN visning, EN, sammen med mist 15 andre i en 70 kvadrats midt i sentrum til 3300 i måndten, og vi sjarmerte vette ut av utleieren, BANG, tre timer etter ringer han og tilbyr oss kåken! 

Seier! 

Altså: 70 kvadrat på en og en halv etasje, badekar, vaksemaskin, dører i minst fem forskjellige størlelser, 1 minutt til nærmeste butikk, en park som hage, beliggenhet midt mellom solsiden, Bakkelandet og torget. Wow. 

Den er litt shabby. Eller som jeg vil si: Sjarm. Det er et gammelt trehus med svært bratte trapper og en gårdsplass. Hønene tripper og vi flytter inn den 15 neste måndte. 

Jeg-gleder-meg. 

Jeg har i all beskjedenhet døpt leiligheta for Kåken 5. Sist jeg bodde i et "hjem med sjarm", var i Tromsø og døra kunne ikke låses. Den het Kåken 4, fordi den fulgte i rekken etter Kåken 3, døpt av de som overga herligheten til oss. De hadde etter sigende KUN steget i standard på husrom, så Kåk1 må ha vært et salig syn.  

Andre god forslag til navn er selvfølgelig "Uuur", "Urbra", "Fettnok", "Slottet", eller "Party-pimp-ur-fet-kåken-palasset". 

Nå er det Nytt på Nytt!

Ingen kommentarer: