onsdag 27. mai 2009

Snart ferdi

Nå er jeg snart ferdi. Med eksamen, stress, dårlig vær, værre humør, bussing, tørt brød og trasig vann. Kjennes det som i alle fall. Siste eksmen er i morgen den dag og eksamensnerver er ikke-eksisterende. Alt som fantes av spenning i kroppen min forsvant for uker siden, da en traktor, lastebil og tjue velvoksene elefanter med fult hornorkester trampet ned alt spor av nervøsitet, til fordel for deres gode venn kjedsomheten. En total og lammende kjedsomhet som ikke bare er ute etter dårlig steming neida, den fyrer regelmessig opp ektefølt hat ovenfor mitt ellers så høyt elskede fag. 

Jeg hater latin. I alle fall i noen timer til. To eksamner er nede, one to go, det er som om den sier som Heidi: "Jeg skal bare..." Henge igjen noen dager til og drive fanden til gråt på flatmark. 

Etter eksamen skal alt bli solskinn. Bokstavelig talt, det er meldt stålende sol til helga og jeg har FRI.

!!
Ikke jobb, ikke skole, ikke så mye som en eneste liten grammatikregel skal få plass. Sol sol sol, slaaapppe avv, drikke opp Ingvilds vodka, rydde litt kåk. Det blir fantastisk. 

En liten liste:

Siste helga i mai skal inneholde: 
Sol
Solsiden
solbolle
solkrem
solo
solhatt
solbriller
solsmil
solstol
sol-kaffe
sol-øl
sol-ikke-pensum-relatert-bok

Sol er digg. <3

Ingen kommentarer: