tirsdag 5. mai 2009

Været er ikke hva det en gang var

Solen har mistet sin glans, or so it may seem, det kan ha noe med en sterkt overskyet himmel. 

Til tross for min endeløse kjærlighet til det enkle og bekymringsfrie vårliv, kommer disse skyene ikke hunder prosent upassende. I dag er dagen for gode tiltak, det vil si skippertak, da spesielt når det kommer til skolering og studering. Men jeg er lei. Leileilei. Jeg er så lei at jeg ikke orker å mase mer. Your dead to me now latin, I had a blast babe, but now I gotta go, I have plasces to be and people to see. Bye babe. 

Om jeg kunne velge hva som helst, akkurat nå, ville jeg helst sluppet alt jeg har i hendende og reist med første og beste billigbilett langt, langt avgårde. Prøve å få meg arbeidsvisum, loffe litt, jobbe litt. Kanskje til Karibien, jo det hadde vært fett. Hoppe litt på øyer, chille i sola, leva live på 30 kr dagen. Ris, bønner, og frukt. Besk kaffe og surfing. Eller Australia, plukke frukt og leie bil. Se litt rundt, møte folk. USA for den saks skyld. Oppleve litt, get lost in the crovd og alt slikt. 

Og Asia. Tyske turister og billig morro for hele familien. Funker sikkert til sitt bruk det og. 

Men først Sør-Amerika. Spansk og Portugisisk. Sì! Hosteller og strender og båter og venner og a traveler never arrives. 

Det trekker hardt i meg nå ass. 


Ingen kommentarer: