tirsdag 5. mai 2009

No more miss nice girl

Ja folkens, da var boligjaktsessongen i gang og utstyret er pusset og klart. Neglene er vasket og klippet, håret er nyvasket, og presten sjæl hadde ikke hatt en ondt ord om påkledninga. Tatoveringene er, om ikke gjemt, så i alle fall diskre. Alt er lov. Det handler ikke om å ikke være seg selv, det handler om å få drømmekåken, det handler om spillet. 

For selv om man vet at man søker på en shabby leilighet, i en shabby gate, hvor du faktisk en gang har vært på en ganske shabby fest, så er ikke utleiers mål å finne noen som står i stil. Neida. Utleier vil ha pene, velstelte, ikkerøykende og høfelige piker som betaler husleia si presist hver måndte. Og jeg skjønner dem! Det er greit! Jeg godtar reglene, og er ikke så værst flink i spillet. Jeg kommer tross alt fra et meget møblert hjem, og har endatil flere vellykede jobbintervjuer på baken. 

Man smiler, man snakker, man nikker, man handhilser og er så enig at det er en skam. 

Jeg vil virkelig ha den kåken. 

Vi har et telefonnommer. Vi skal ringe i morgen. "Ja halllo, dette er Marianne Bilden. Jeg ringer angående din annonse på Hybel.no? Ja det er riktig, Kirkegata ja."

Jeg er så klar. 

Jeg har en bukse uten hull og den skal på i morgen!

Ingen kommentarer: