fredag 20. februar 2009

I took a shot of cocain and I shot my woman down


Fredag: Starten på uka. Hvem mener egentlig, dypt inni sjela si, at mandag er top of the pops?

Mandag er blå, det har vi alle lært. Tirsdag er intetsigende, men med god tv. MEN igjen, god tv i dag er ikke nødvendigvis bra, og boksen alene klarer ikke heve tirsdagen i helhet. Onsdag; Odins dag, den høye selv, onsdag er selv definisjonen av midt på treet. På en onsdag trener man, drikker øl, baker kake, går på kino eller bare henger, alt er lov. Torsdag er en mulighetenes dag. Den kan fort forsvinne i mengden, da den er dagen mellom uke og helg, hvilket ofte fører til at folk på frtedag utbryter: "Tenk at det er helg allerede, hvor ble uka av?" Av og til glimter torsdagen likevel til med eneståendhet. Det kan være en konsert, torsdag er som kjent den beste av gode tilfledige konsertdager. Eller om en langhelg inkluderer torsdagen, i hvilket tilfelle torsdagen faktsik blir starten, stikk i strid med sin normale plassering. 

Og så kommer fredagen. Som et friskt pust av håp og velferd. You just gotta love it. Beste skoledagen, beste ute-dagen, beste kosedagen og i tillegg hører det nærmest obligatorisk med pizza. Hallo. Like the best day ewa. Totaly. 

Lørdag, søndag, shopping, champagne og sofakos. Jeg - gleder - meg. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!Er så ufattelig enig med deg at fredag er dagen over alle dager, det første eg tenkte på imorges var nemlig om ka slags dag det var, og når eg oppdaga at det var fredag,så tenkte eg på at imorra på denne tida,så sover eg!!!!!Ha en vannvittig fin fredag og gjør akkurat det du vil resten av helga(det skal eg gjøre)

MJ sa...

jotakk. :) skjønt, no gikk jo helge nesten i sin helhet itl jobbing, MEN NESTE HELG, ojojoj. de lukte vaffla lang vei.