tirsdag 10. februar 2009

Provoserende

Vi møter vel alle noen hverdagens mange problemer mens vi tumler oss gjennom en kald og landrøy vinter, noen er veldig veldig små, andre er litt mer å ta tak i. Her kommer en liten oversikt over mine aller minste, men ikke minst irriterende problem jeg må hanskes med i min lettere egoistiske tilværelse. 

1. Jeg bryr meg ikke om muslimske politikvinner skal bruke hijab eller ikke. Det irriterer meg derimot at det fyller nyhetsbildet. Hele saken er, etter min ukorekte mening: Fjas. 

2. Det irriterer meg grenseløst når FrP blir overasket over at saksbehandlinger i NAV o.l tar lang tid, slik går det når man ikke sette penger og folk inn i statsdrevne system. Desutten blir FrP overasket, og provosert, over ALT de ikke har gjort selv, hvilket er nada, så tyst med deg tøs. 

3. Barn, ungdom, og VOKSNE mennesker som subber! Bena skal LØFTES når man går, det er slik man går, det er det som er hele poenget med å gå, om bena alltid berører bakken så STÅR man. 

4. Det burde være mulig i 2009 og lage klokker, det vil si armbåndsur, som ikke tikker høyere enn kjerka. 

5. Det burde og være mulig og finne opp en skoleveskesvever, det vil si en innredning man kan legge i veksa som får den til å sveve, eller i alle fall bli fjerlett, slik at man kan bære den uten varig men for skulder, rygg og mental feel-good-ness. 

6. Det provoserer meg at jeg får ondt i stompen min av å sitte for lenge. Når jeg først har tilbragt hele dagen på bibloteket med å lese, vil jeg føle meg bra, over hele meg. Jeg har gjort en god innsats og syns slett ikke jeg fortjener plattrompe og pukkelrygg. 

7. At Norwegian legger ut billige biletter til Roma og London er bra. Det er derimot ikke bra at jeg ikke kan dra på grunn av skole, jobb og blakkhet. Det er heller ikke OK at det koster mer å dra til Oslo, enn Amsterdam. Det, min venn, sucks. Litt som Starbucks. 

8. Snø er pent, ikke praktisk. Nok nå. 

9. Hvorfor, kjære Gud, rev du så brutalt vekk fra meg WORDS online Latin dictionary? Nå må jeg bruke kanskje 5 ganger så lang tid på å slå opp gloser, hvilket resulterer i for mye sjokolade og punkt 6. 

10. Facebook. Hat det, elsk det, bra er det ikke. Snart kommer FBI og tar meg og sjefen min legger meg til. 


1 kommentar:

VALK sa...

Eg er spesielt einig i punkt to. I haust foreslo dei å kutte enda meir i NAV, så dei bør halde kjeft.

IKEA-softis er så bra..