tirsdag 3. februar 2009

Mitt magiske klesskap

En gang i blandt kommer ånden over meg og jeg bestemer meg for at nå, nå skal jeg få orden i livet mitt. 

Og som alle andre kvinner jeg kjenner, starter jeg da med å rydde kleskapet. Eller i mitt tilfelle: gulvet forran kleskapet. Først dynger jeg alt jeg eier og har midt på gulvet, tar en liten oversiktstatus og regner med å bli ferdi når kuene inviterer ekspresident Bush på vaffler.

Akk meg. Så bretter og stabler og sorterer og vasker jeg to maskiner tøy, legger alt hvit i en egen bøtte og klorbleker enhver rødvinsflekk til blods. Jeg konkluderer med at hustrollet har spist nøyaktig halvparten av sokkene mine og slenger resten usortert ned i min nyutnevnte sokkeskuff, sammen med den ene BHen som snek seg unna vask eller kast, pluss en fin samling av strømpebusker m/hull. 

Så, mens jeg alt var på kjøkkenet for å hente diversje remedier jeg trengte for å vaske badet, som jeg da jeg skulle vaske klærne innså var i fryktelig forfattning, observerer jeg at søppelbøtta var full. Under sist husmøte (Top Model) ble vi enig om og herved ta ut søppla med èn gang, hvilket jeg så gjorde. Da jeg la inn ny pose, stablet jeg samtidig inn alle falsker som sto fremme, pluss de som var på rommet, og i samme sleng samlet jeg de skittne koppene og satt i maskinen, pakket inn maten og tørket over alle falter på kjøkknet. Når jeg først hadde sprayflaksa i hada vasket jeg speilet på bade som sårt trengte det, ryddet vekk gammel sminke og handkler og ga toaletten en omgang med WC-rens for dummies. 

Så betalte jeg èn regning, sendte to mail og leste ca 3 sider pensum av den typen man egentlig ikke trenger. 

Når jeg nå går gjennom leiligheta blir jeg litt overasket over at ting ikke ser mer skinnende ut. Alt har et merkelig snev av halvgjort over seg. Same shit, ryddet er ryddet og gjort er gjort. I kveld skal jeg spise kake for har man bleket t-sjortene sine, da har man faen meg vært husmor! 

Også var det dette med livet; jo, som jeg som regel kommer frem til når gulvet er rent og klærner ligger der de skal: Jeg har kontroll, send meg en selvangivelse i morgen den dag og jeg tar den på strak arm! Piece of kake. 

3 kommentarer:

Heidi the lady sa...

Du fikk selvangivelsen i posten i dag. hirr hirr!

Men ja, du har vært FLINK. :)

Anonym sa...

har Heidi spist sokkene sir du??
*der var jeg artig ja, høhø*
Dæven du er flink. Ser ut som det lønner seg me kyssesyke.
Og som Miranda sa i sex og singelliv i dag
- de her buksene har jeg ikke kommet meg inn i siden i 85, og det var bare fordi jeg hadde kyssesyke-
(For å vise deg at kjendiser og har kyssesyke:P)

Heidi the lady sa...

det merkelige er at de buksan ho sir ska være så sykt skinny ikke er skinny i det hele tatt, det er nærmest baggy etter min standard?

-marianne som ikke gidd å bytte bruker.