onsdag 18. mars 2009

Arme karma

Tror jeg på karma? Nei. 

Tror jeg på karma? Ja. 

I går må jeg ha vært fryktlig snill, og i natt fryktelig slem. Dagen i dag har i alle fall hatt masse forbedringspotensiale. 

Nummer 1: Søvn hadde vært greit! 
Nummer 2: Alt-annet-enn-regn-og-snøvær!
Nummer 3: For all ettertid - stryk bakfylla av regninga takk. Mine penger, mine regler: Full - jatakk, Bakfull - står over!
Nummer 4: Kongesagaer på latinsk? Kvifor eg undrar?

Hihihi. Men jeg klager ikke. Jeg har sladder! Deilig, herlig, slagkraftig, sladder jeg skal dele kun med utvalgte.

En venninne av meg tror på sengekarma. Logikken er som følger: Èn dyne = En person i senga. To dyner = (hold deg fast nå) TO personer i senga. God tanke. Samboer Heidi informerer om at i så fall skulle hun til enhver tid hatt tre menn i senga sammen med henne, og hun har enda til nerver til å benekte at dette skjer. Tisktisk. 
Personelig har jeg bare en dyne i senga, av den praktiske grunn at da blir det bedre plass til meg. Jeg har dog opptil flere gjestedyner, stort sett forbeholdt Malin eller sofakroken. Men om man skal følge tanken om karma, har jeg etter hvert kommet frem til at en forederisk til-og-fra-type dyne kanskje ikke er det beste forbilde? 

Altså: Noe må gjøres. Slutt på gjestedyne, heretter er enten vinn eller forsvinn, ittno tull ittno knussel. 

Jeg forblir nok alene med dyna mi en stund til, men frykt ei Malin, sofaen vil bli et yndet gjestested med nye to dyner og fire puter. 




Ingen kommentarer: