mandag 16. mars 2009

Karma altså..

Mamma har sendt meg lester, ikke regninger slik jeg først trodde, som også er grunnen til at jeg ikke har fått stumpen i gir og hentet pakken. 

Regninger er liksom ikke like fristende..

Men lester(læsta) er godt som gull, jeg - gleder - meg. 

En helt annen ting: Sikkre rykter visker at det snart er vår. Et av mange sikre vårtegn er småskoenes annkomst, i alle fall for alle de som ikke gjør som meg og kjører helårs-converse. Sol og vellstand er under oppseiling og jeg gleder meg hardt og brutalt.

Flere sikkre kjennetegn: 

1. Vårrengjøringsdugnad for jobben. DUGNAD? For jobben? Jeg føler meg lurt. 

2. Eksamen. Ny tradisjon. Ikke helt like gøy som jobbdugnad. 

3. "Bikinisessonghysteria" - Fuck det! Badedrakter tåler mye og kommer i unisize. 

4. Flytting, omtrent som samene. Nomaden i meg rykker i rockefoten og trenger en kåk nærmere sentrum. Ranheim er så ut. Jeg må riktignok bli i Trondheim, jeg har da ikke kjøpt en kontorstol for ingenting. 

5. Le forkjølelse. Kom du deg gjennom vinteren kan du brenne en kirke på at du får igjen sometime soon. In a nose near you. 

Appropo forkjølelse: Karma is a skitten tøs, be aware.

Ingen kommentarer: