onsdag 18. mars 2009

Gooo Patty!

Gratulere med vell overstått og overlevd St. Patrick!

Som den gode irske katolikken jeg er måtte dagen selvfølgelig markeres. 

Bofelleskapet, inkludert Malin, feiret med jubel og allsang på Cafe Dublin. Det var grønt, det var høylytt, rett og slett vakkert. Men midt i all festivitasen må vi og huske på hvorfor vi hever våre glass. 

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

St. Patricks dag er Irlands nasjonaldag som feires den 17. mars, til minne av landets skytshelgen St. Patrick. I blant annet USAStorbritannia og Irlander det tradisjon å kle seg i grønt denne dagen. Over hele verden møtes irer og fester med øl og musikk. Dette skjer ofte på irske puber, og mange steder holdes det parader, hvor deltagerne er kledd i grønt og oransje som et symbol på Irland.

St Patrick er også kjent som den som kristnet Irland.


Og Herren talte til Patrick: "Sjekk mann, eg bare pinche en ide her: Ka om vi lar alle matche klær, la oss si grønn, kjøpe gigantiske kløverhatta, og bruke resten av lønna på whisky og øl? Kor fett blir ikke det??"  

Slik var Herrens ord og det var godt. 


I all ærlighet skal jeg innrømme at jeg er noe preget av sen natt og tidlig morgen, men når man koser seg så grønnjæ** som jeg gjor i går, da SKAL man betale for det. Det er lenge siden jeg har hatt det så gøy, både ute og inne! Jeg mollkoste meg!


Nå skal jeg gå og nyte fire timer Antikk Prosa, jeg er så klar. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

du glemte jo helt å fortelle at forrige St.Patricks day ble feiret på en pub i London sammen med tre irer før en herlig middag med tapas, søsteren din gikk i alle fall med grønn hatt

MJ sa...

mor?
jo, det glete eg å fortelle, men no gjor jo du det. :)

MJ sa...

HAHA! "og herren sa..."
Æ flire høyt.

MJ sa...

Akk. Busted!

Hilsen Heidi, som tjuvlåner Mac.