søndag 29. mars 2009

Redekorering

Jeg ønsker meg et magisk tuch av kunskap og kreativitet i salig forening som nytt design på bloggen min! 
Etter hard og insatsvillig prøving og feiling gir jeg opp. Noe nytt og slående design kan dere se lenge etter. Etter å ha mast meg grønn på blogspots tilpass-funkjson, vurderte jeg faktsik og flytte hele rukelet over til iPublish. For å være brutalt ærlig lagde jeg meg faktisk en profil, men skjønte null og mindre der også. 

uff. 

Og enda var alt jeg ønsket meg til jul litt teknisk innsikt! 

Jeg vet veldig godt hva jeg vil ha da. Et litt breiere tekstområde, og et stort, fantastisk frontbilde på toppen. 

Akk meg. 

Men når vi er inne på temaet vet jeg hva jeg ikke vil ha også! Som tidligere arbeider i interiøravdelingen på et utsalgsted for slikt, har jeg sterke meninger om hva du har i stua di! 
Faktisk, og dette har mine siste tre samboere virkelig fått kjenne på kroppen, HATER jeg nteriørdesign. Fra sjela og langt ut i fingerspissene. 
Eller, det har roet seg litt nå. Jeg blir ikke sint lenger. Jeg klarer og beherske meg når gardiner skal diskuteres. Jeg har lært og snu meg bort. Trekke pusten. Tenke pene tanker. 
For er det noe som noen gang har provosert meg er det følgende: 
Hver måndte, hver fuckings arme måndte, kom kaklende vaklende hysteriske husfruer løpende inn med nye lønningskontoer, klar for å blø. HVER måndte, fylte de vogn og lommer med duker og kopper og lys og lamper og puter i GULT til påske, GRØNT til fest, ELG til hytta, og ROSA til hver-en-stakkars-mandag. 
Om de gjør det enda, det veit jeg ikke, men de fylte opp stue, bad og garasje i en farge i slengen. Så, etter en måndte, ble de på mirakuløst vis lei av at ALT var gull-og-orange-stripete, fikk den nye katalogen, og byttet ut hver bidige dorull til BLÅ&BEGE-PRIKKETE. 

pust inn - pust ut. 

Jeg syns ikke dette er greit. 

Nr.1 Ikke lek overasket når svipturen din koster tre tusen spenn, den kostet tre tusen i januar, den vil koste tre tusen i april. 

Nr.2. Du kan kjøpe så mange plastikbokser du bare vil, du blir fortsatt ikke kvitt kuserviset ditt. 

Nr.3. Nei, jeg syns ikke dokosten med mann og mus er lekker, den er stygg! 

Jeg er ferdi nå. 

Blir nok ikke no nytt design med det første. 

Ingen kommentarer: