mandag 5. januar 2009

Husmorsrock

Når jeg våknet i dag tenkte jeg: I dag blir dagen jeg skal gjøre ALT. Alt det jeg alltid utsetter til litt senere. Jeg var klar. Så da jeg sto opp kl 14 var jeg som man sier, tent. Jeg dusjet (haha, vilket jeg ikke gjør like sjeldent som man skulle tro når jeg skrev det slik), tok en "i handa" (altså en brødskive uten fat) og gikk i gang. Og her sitter jeg enda, hardt arbeidende med å legge all musikken min inn på den uskyldigrene macen min. 

Jeg er nemlig en ekte plateromantiker. Slike som meg, fra genrasjonen "Av Plata", skal liksom ikke betale for musikk. Men jeg liker det. Jeg liker å HA og EIE, et kapitalistisk svin som jeg er. Desutten, og til enda større skam, har jeg aldri hatt noe godt forhold til PCer av noe slag. Nå har jeg altså skaffet meg Mac og sitter med en sexy og villig liten ting på fanget, og er derfor klar til å la han passe på bebyene mine. Inn med CDen - vente litt - musikk trygt forvart. Gjennta. Herlig!

Det skal nevnes at jeg ikke akkurat har flest plater i verden, men det betyr jo intet annet enn at jeg har mye igjen å glede med til. Og mens vi snakker om sola: En annen ting jeg enda kan glede meg vilt til er å rydde og pakke alle tingene mine, for øyeblikket spred over minst to hus, en bil og et par tilfeldige nachspill. Jeg snur nemlig nesen mot Tromsø i morgen, som en forsiktig start på tilbaketuren til Trondheim. 

Listetid!

- Pakke, eller stappe som man og kaller det når alt man eier skal ned i en koffert på minst mulig tid. Pakking er kjedelig!

- Rydde skapet mitt. Mammas ordre. Hver gang jeg er hjemme utsetter jeg det men dette er nok siste frist, rydd nå, eller kom ikke tilbake. Jeg fryter flere farlige funn i samme dur som slengbukse og rosa poncho. 

- Fjerne negelakk. Urkjedelig, men luksusen neggelakkfjerner må brukes mens det er mulighet for det. 

- Ta en Takk&forvell runde, takk-for-gave-kake-kaffe-godt-nytt-år-vi-sees-til-påske!


This is one håpløst innlegg. 

Ha en trivelig dag da!

2 kommentarer:

MJ sa...

Ps. Håpløs liste, fikk gjort nada. Fikk derrimot bakt pai og spilt junior geni. Genialt.

Eline sa...

Lovende! Neste mål: Trondheim!
Og er så enig så enig når det gjelder cd'er og eielyst.