mandag 12. januar 2009

Kjedelig tittel, bra blogg.

LØGN. Jeg sier dere, snu i tide, dette vil ikke bli pent. 

Mye spennende og sladderverdig har skjedd i livet mitt de siste dagene, uten at jeg skal plage dere meg detaljer. Jeg skal nemlig snakke bissniss. 

Hvem vel trenger S.A.T.S når man jobber på cafè? Jeg er tilbake på gulvet etter det som sjefen min kaller "min siste lange juleferie", og startet med et tredagers marton som lett oppvarming. Hvilke tiltak, hvilke løft! Ja, jeg sier dere, i denne sporten får man sannelig kjenne at det tar i. I et samfunn som stadig forteller meg at trening er gøy og trening er toppen og trening er ti orgasmer på rad for hver meter jeg jogger har jeg følgende svar: Fuck DET.

Jobbing gir penger. Jobbing gir mat. Jobbing gir husleie og øl. Og jobbing på CAFE gir minst like gode kneslitasjer som handball. 

En liten smakebit: 

Oppvarming: 
Lett runde i Cafèen, rolige strekkøvelser etter skittne kopper. 
Opp trappa, ned trappa, opp trappa ned trappa - få med armene, balanser brett og fat som vekter. 

Utholdenhet: 
Stå i kassa. Smil til alle, hele tiden. Øv på krysspassningen din (ben) frem til tilbake langs disken mens kundene ikke bestemmer seg for hva de vil ha. 
Kjapp interval: Løp ut og hent alle kopper og fat på et brett, her har du liten tid før neste kunde i kassa så raska på, kombiner smidighet, fart og styrke i denne fantastiske øvelsen. Huske å smil, dette er en publikumsport

Styrke: 
På tide å hente og fylle på varer! Bruskassene skal først ned i kjelleren, så opp igjen. Tomme flasker ned, fulle kasser opp. Ta en tre fire runder og rund av med å gå med søppla. Til en annet bygg, innerst inni en parkeringsplass. (Tralla er for pyser, bær alle posene på strak arm) 
Cafèen er full av kopper! Få inn alle på en gang, si hei til din gode venn senebetenelsen, det var ikke for lenge siden sist. 

Uttøying:
Ta en pils, en browni, og en venninne og kolapps på en sofa, bli der til du får følelse i beina igjen. 

entotre...og vips:

LØNNING. Vær glad, spis ute og invester i bryggeri. 
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

DU er søt:D:D

MJ sa...

HAHA! In-fuckings-deed.
Her avslører du likevel din hemmelige bakgrunn som håndball-proff.

MJ sa...

hilsen HEIDI

Anonym sa...

haha, du ser super schizo ut når Heidi skriver fra din hele tida;)