tirsdag 20. januar 2009

Jeg er en blomst



Vi har jo forskjellige kvaliteter, slik er det og det er bra. Og jeg er absolutt ikke missfornøyd med mine, men om høyere makter skulle dele alt ut på nytt, hadde jeg nok campet med sovepose og stormkjøkken ganske lenge for å snike meg til en ok plass i køen. Blandt egenskaper jeg godt kunne tenke meg har vi morgenfulggenet, ryddeviljen, utholdenhet (til kjedelige ting), selvstrukturering, og spesielt greit hadde det vært med litt bedre økonomisk oversikt. Men hell i uhell sa jenta da hun fikk mensen, alt har flere sider. 

For det er sant at jeg ikke er så flink å stå opp, men nå er det jo en gang slik at jeg rett og slett forerekker kvelden over morgenen. Allora: Nadas Problemas.

Og det har lett for å bli litt rotete rundt meg, og jeg er ikke verdensmester i å vaske opp, MEN for de første bryr jeg meg ikke vilt, og for det andre; Bedre med system i rotet enn rot i systemet.

Jeg er utholden. På min måte. Speseielt under tvang eller når det gjeller ting jeg liker, nyttårsaften anyone?

Greit at jeg ikke er så strukturert, spesielt når det kommer til penger, men jeg prøver, og en dag, en vakker dag, vil alt bli bra og penger melk og honning vil flyte i gatene. 

Gud for et praktfult menneske jeg er. Neida. Joda. 

Ingen kommentarer: