søndag 4. januar 2009

Linselus, exsjus me?

Jeg kom pluttselig på ordet linselus. Jeg veit jo hva det eeeer, men hva kommer ordet av? Linse Lus. Spørsmålstegn. Men ingen logisk forklaring åpnet seg for meg. Så: Jeg gikk inn på Wikipedia, sikker som stein (eller noe) på at de ville ha svaret. Men nei! Sjokkert tok jeg neste naturlige steg, I googled it. Nei igjen! Hva skjer med verden? Nå var jeg nærmest sjokkert og litt satt ut, hva var neste steg? Det er sjeldent hverken Wiki eller Google gir meg svar på mine innfall, og derfor har jeg ingen naturlig reaksjon på avvisning. What to do what do to. 

Mamma? Hva kommer linselus av? 

Linselus er en lus som alltid sitter på linsa, som du ikke får bort og er derfor med på alle bilder, som en flekk. Litt logisk. Selv om jeg aldri selv har opplevd en lus på linsa mi. 

Takk til mor. 

En annen bitteliten ting. Jeg registrerer at NOEN, visse steder i verden, jeg nevner ikke navn, host midtøsten&USA kremt, har tydeligvis ikke fått med seg at det er 2009 og vi er FERDI med krig og bombing og baksnakking og slikt. Dette har vi vært gjennom før og det skuffer meg at NOEN ikke ser ut til å vokse det av seg. De som føler seg skyldige kan melde seg på mitt kontor etter kl 3 og skrive straffelinjen "Jeg skal aldri mer oppføre meg som en snørrete dritunge"  100 ganger. Takk for i dag. 

1 kommentar:

Heidi the lady sa...

hear hear!

Du skriver, jeg ler.

Og ja: Fuck noen.
(keeps the mood up, hirr hirr)