fredag 16. januar 2009

Mot, mote og livstil. Eller livsstil?













Jeg er en blogger og påroper meg derfor retten til å mene saker og ting og kleskapet ditt, tv-serier og Mads Gilbert. Vi starter bakerst og jobber oss fremover: Mads Gilbert er en mediahore, men han gjor en bra ting for mange mennesker og hjelper til å sette Gaza på debattlista. Litt som Britney belyser barnevernssaker og kolamissbruk. Gossip girl er tv-serien i mitt hjerte for tiden, selv om jeg bare har sett tre episoder og overhode ikke kjenner storien. Jeg kunne også ha nevnt Californiacation, men jeg kan ikke stave det så thats it..

MOTE&LIV(s)STIL

Morsomt tema, her har jeg mye fornuftig å komme med. Mine tre ordtak er som følger: 

1. Ut er inn. Tolk, godta og vær enig. Alle er trendy. Bortsett fra five minutes ago. Det er bare så ut. 2004 ikke sant.

2. Dårlig stil er og en stil. Har jeg muligens skrevet et innlegg om temaet før? Rosa poncho, anyone?

3. Så lenge jeg ikke ser tjukk ut. Dårlig feniminist, fy Marianne, men saken er: Jeg liker ikke magen min når den folder seg i to lag uttpå en bukse, ERGO, jeg bruker høye busker og evt holdin. Holder det ikke med en holdin så tar man to! Det funker og jeg skammer meg bare litt. 

(se bildet øverst i innleggt, det hører til. Beklager den karftige posen, men jeg satt på cafe og turte ikke gjøre trutemunn.)
I dag har jeg vært trendy. Jeg tok mot til meg og gikk til en ekte frisør som fikk lekte seg vilt i jungelen jeg lenge har kaldt håret mitt. Etter 90 minutter med hodebunnsmassasje, saksing, småprat og, kremt, barbering, er jeg nå den stolte eier av en undercut. Hele mitt liv har alle frisører jobbet hardt og lenge for å forhindre at jeg har alt håret mitt liggende tungt på den ene siden, så nå tok jeg endelig det smådrastiske steget og barberte det bort. Den ene siden atså. Littegrann. Ikke alt. 

I heart it.

Trendy. 

Ny dag ny liste, sorrymac, i morgen skal jeg skjerpe meg. Kanskje. 




7 kommentarer:

Tone Strand Bilden sa...

uhhhææææææ

Tone Strand Bilden sa...

underhvaforno???

Eline sa...

And it suits you! Undercut altså. Trendy. Også var det noe mer jeg skulle skrive men jeg kommer ikke på hva det var... jeg liker livs(s)til. Herlig kompromiss!

MJ sa...

heihei kjære søster, eg har barbert meg over øret på den ene sia. det kan dekkes med hår som ligg over og er, som eg prøvde å peke på, ufatteig trendy. :)

Anonym sa...

Mads Gilbert er en mediahore??
wtf?? Ta av deg palestinaskjefet jente!!

Anonym sa...

Men jeg likte sorrymac..det er jo dataen din liksom:P

Tone Strand Bilden sa...

fy fader du e rå.. og eg e ikke heilt sikker på om eg mene det som en positiv ting akkurat nå!