søndag 25. januar 2009

Jeg er syk, og det er BARE drit på TV

Jeg føler meg lurt. 

Ikke bare, som HeidiTheLady fortalte om i sitt innlegg, fikk jeg ikke dopet jeg hadde forventet meg på legevakta når jeg hadde hostet og harket meg hele veien fra Ranheim og til St. Olavs, MEN jeg fikk og den livlige beskjeden om at jeg har ikke halsbetennelse, jeg har Kyssesyka. 
Hu-ra.  
Kyssesyka kan man nemlig ikke behandle. Det er like smertefult som halsbetennelse, det varer mye lenger, og man kan vistnok skade levra og milten hardt om man bedriver idrett (neivel, så var ikke det mitt største tap, men dog), men alt det vakre dopet man får ved halsbetennelse er strengt forbudt ved kyssesyke, da det faktisk gjør ting værre. 
Akk o sukk. 

Men det er greit. Alt dette, hvor irriterende det enn er, hadde jeg taklet hadde det ikke vært for søppelet de nekene av noen TV produsenter klarer å sende en arme søndagskveld! Uholdbart! Jeg føler meg 10 år igjen, alene hjemme med spysyka og intet annet enn God Morgen Tv å se på. Søppel sir jeg deg! 

Men jeg har jo Macen.. Og Mac er en trofast venn i nøden, her i morrest så jeg foreksempel Mulan på Youtube. Også har jeg jo bøker. Jeg skammer meg bare ved tanken på alt tullet jeg har sett på Tv når jeg kunne lest en fantastisk bok, men slik går det altså ofte. Jeg kan elske og lære og leve meg inn i herlige permer, men velger å glo åndesvakt på ti repiterende reklamer, for så å klage på de etterpå. Produktivt Marianne. 

Slutt å syte, gå å legg seg. God Plan.  

Ingen kommentarer: